نشست شورای هماهنگی حملونقل و ترافیک شهرستان به ریاست فرماندار قدس و با حضور مسئولین دستگاههای اجرائی مرتبط در سالن جلسات شهید شاهبوداغیان فرمانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قدس، وحید گلیکانی در نشست شورای هماهنگی حملونقل و ترافیک شهرستان بیان کرد: در شورای هماهنگی حملونقل و ترافیک نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف شهرستان به منظور تصویب موضوعات مختلف در راستای رفع مشکلات و ارتقاء سرانههای این حوزه اقدام شده که دستگاههای متولی نیز بایستی اجرای این مصوبات را به طور ویژه در دستور کار قرار دهند.
وی افزود: شهرستان قدس پل ارتباطی غرب استان تهران و دیگر شهرستانها است و روزانه ترددهای بسیاری از شوارع آن خصوصا محور چیتگر صورت میگیرد بنابراین یکی از راههایی که منجر به ایجاد درآمدی پایدار برای شهرداری همچنین کنترل وضعیت ترافیکی و کاهش تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی خواهد شد، بحث درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی میباشدکه این امر جز با نصب دوربینهای پلاکخوان میسر نخواهد شد.
فرماندار شهرستان قدس در خصوص فعالیت به طرق مختلف جهت آگاهی شهروندان ادامه داد: اگر دستگاههای اجرائی نسبت به انجام وظایف خود به نحو احسن اقدام نمایند قطعا نیازی به ورود دستگاههای نظارتی نخواهد بود، همچنین در حوزه فرهنگ ترافیک نیز فعالیت شود.
مقام عالی دولت در شهرستان قدس گفت: نسبت به نصب ترددشمار در شوارع و محورهای اصلی شهرستان در راستای بررسی میزان تردد ماشینها، میزان حجم بار ترافیکی و تعیین نقاط حادثهخیز اقدام شود، همچنین باتوجه به کاهش ترافیک به دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاهها، زمان مناسبی جهت اجرای طرحهای ترافیکی میباشد.
گلیکانی عنوان کرد: در ستاد پیشگیری از وقوع جرم موضوعاتی مبنی بر رفع نقاط حادثهخیر، بروزرسانی آمار رانندگان پرخطر، توسعه سالنهای کنترل سرعت و ثبت تخلفات و دیگر موضوعات مصوب شده، همچنین همانطور که قبلا نیز بیان شده یکی دیگر از روشهای دیگر ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، عوارض ترخیص خودروها میباشد.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اصلاح دور برگردانهای غیر استاندارد در دستور کار قرار گیرد همچنین باتوجه به آزادسازی ورودی خیابان چمن نسبت به انتقال ایستگاه تاکسی کرج به این مکان اقدام نمائید و در راستای شناسایی و جابهجایی تیرهای چراغ برق معارض و اشجار واقع در شوارع ضمن طرح درکمیسیون ماده 7 اقدامات لازم صورت گیرد و تعیین تکلیف و در نهایت رفع نواقص پل پیامبر اعظم نیز هرچه سریعتر انجام شود.
/انتهای پیام/